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Leopoldo Capriles-Ergüe

Universidad de la Vida

 

Global statistics on the rise of ICTs in society show that mobile telephony reached 96.1% penetration by 2015, currently surpassing the 7.1 billion active mobile lines in the world, with Europe accounting for the largest number of terminals With 120 per 100 inhabitants. Meanwhile, Internet access reached 40.2 users per 100 inhabitants, with the European Union ranking third with 82 users per 100 inhabitants (Romero-Rodríguez, 2012; Romero-Rodríguez, Aguaded & Gadea, 2015; Romero, 2013).

With this exponential growth of Information and Communication Technologies (ICTs), new trends and behaviors arise in the supply-demand relationships and consumption habits consumers and suppliers of products and services find spaces to dominate the purchase intention, a space where there is also the feedback capacity of the commercial relationship, Experiences on the part of the client, and even the evaluation and evaluation of the product or service (Romero-Rodríguez, Gadea & Hernández-Díaz, 2015; Romero-Rodríguez, 2011).

On the other hand, one of the sectors with greater dynamism linked to the development of the new technologies is the tourist industry. Specifically, understanding the expectations of potential consumers tourism 2.0 is evidenced as a strategy of differentiation against competition and as an information support for hotel establishments and distributors of tourism services. In such a way that its approach to the new technologies responds to an added value in the promotion of the destinations and in the management of the services reducing the number of intermediaries (Romero-Rodríguez, Torres-Toukoumidis & Aguaded, 2017; Torres-Toukoumidis, Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno & Aguauded, 2017; Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno, Torres-Toukoumidis, 2016).

 

References

 

Romero-Rodríguez, L. (2012). La desinformación en la nueva aldea global. Comunicación, 159-160.

Romero-Rodríguez, L.M., Aguaded, I. Gadea, W. (2015). De la demonización a la polarización: un análisis desde el discurso digital del gobierno y la oposición venezolana. Argos, 32(62), 97-117.

 

Romero, L. (2013). Hacia un estado de la cuestión de las investigaciones sobre desinformación / misinformación. Correspondencia & Análisis, 3(3), 319-342.

 

Romero-Rodríguez, L., Gadea, W., Hernández Díaz, G. (2015). Incidencia de la diversificación del ecosistema comunicativo en la sobresaturación informativa. Comunicación. Estudios Venezolanos de la Comunicación, 171-172, 24-33.

Romero Rodríguez, L.M. (2011). La manipulación informativa y la desinformación: la anomia de los receptores y el fomento de las víctimas propiciatórias. Universidad de Almería–Facultad de Humanidades, Máster en Comunicación Social

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Ludificación y educación para la ciudadanía. Revisión de las experiencias significativas. Educar, 53(1), 109-128.

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Métodos de censura en regímenes autocráticos intermedios: estudio de caso de países iberoamericanos 2000-2016. Revista ESPACIOS, 38(28).

Torres-Toukoumidis, A., Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Aguaded, I. (2017). Construcción del discurso bélico desde las agencias internacionales de noticias: Estudio de Caso Atentados del 13 de noviembre de 2015. Revista Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication, 8(1), 121-135.

Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Torres-Toukoumidis, A. (2016). Dimensions and Indicators of the Information Quality in Digital Media. Comunicar, 24(49), 91-100.

 

 

 

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