Test of SEO system in Google Academic through comparative simulation with OJS

Leopoldo Capriles-Ergüe

Universidad de la Vida

 

Technological advances simplify the behavior of individuals based on the immediacy and the ease of executing any transaction or query. Internet and its multiple platforms of interchange like social networks, mobile applications and interactive and multimedia portals gradually monopolize a greater attention in the user becoming extensions of their habits (Romero-Rodríguez, 2012; Romero-Rodríguez, Aguaded & Gadea, 2015; Romero, 2013).

The tourist market is one of those that maintains the highest number of transactions generated, but also means 11% of the Gross Domestic Product in Spain (Romero-Rodríguez, Gadea & Hernández-Díaz, 2015; Romero-Rodríguez, 2011) and leads the European scale with 5.987 million euros in sales of tourism products or services through the network, so that the urgent need and justification of analyzing the incidence of mobile applications of potential tourists arose (Romero-Rodríguez, Torres-Toukoumidis & Aguaded, 2017; Torres-Toukoumidis, Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno & Aguauded, 2017; Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno, Torres-Toukoumidis, 2016).

 

References

Romero-Rodríguez, L. (2012). La desinformación en la nueva aldea global. Comunicación, 159-160.

Romero-Rodríguez, L.M., Aguaded, I. Gadea, W. (2015). De la demonización a la polarización: un análisis desde el discurso digital del gobierno y la oposición venezolana. Argos, 32(62), 97-117.

 

Romero, L. (2013). Hacia un estado de la cuestión de las investigaciones sobre desinformación / misinformación. Correspondencia & Análisis, 3(3), 319-342.

 

Romero-Rodríguez, L., Gadea, W., Hernández Díaz, G. (2015). Incidencia de la diversificación del ecosistema comunicativo en la sobresaturación informativa. Comunicación. Estudios Venezolanos de la Comunicación, 171-172, 24-33.

Romero Rodríguez, L.M. (2011). La manipulación informativa y la desinformación: la anomia de los receptores y el fomento de las víctimas propiciatórias. Universidad de Almería–Facultad de Humanidades, Máster en Comunicación Social

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Ludificación y educación para la ciudadanía. Revisión de las experiencias significativas. Educar, 53(1), 109-128.

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Métodos de censura en regímenes autocráticos intermedios: estudio de caso de países iberoamericanos 2000-2016. Revista ESPACIOS, 38(28).

Torres-Toukoumidis, A., Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Aguaded, I. (2017). Construcción del discurso bélico desde las agencias internacionales de noticias: Estudio de Caso Atentados del 13 de noviembre de 2015. Revista Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication, 8(1), 121-135.

Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Torres-Toukoumidis, A. (2016). Dimensions and Indicators of the Information Quality in Digital Media. Comunicar, 24(49), 91-100.

 

 

Descargar