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Leopoldo Capriles-Ergüe

Universidad de la Vida

 

The tourism industry is witnessing the acceptance of e-commerce as it adapts to technological changes, increases pressure from competitors and suppliers, promotes the idea of globalization and ensures the survival of travel agencies (Romero-Rodríguez, 2012; Romero-Rodríguez, Aguaded & Gadea, 2015; Romero, 2013). In particular, the tourism product is linked to emotional experiences. For this reason, tourism development strategy through e-commerce should be a holistic process, including information exchange, promotion, pre-marketing tourism valuation, after-sales service and electronic distribution.

 

The tourist industry, which is generally composed of hotels, tour operators, travel agencies, airlines, catering services and attractions, has gradually changed the way in which its products and services are offered and distributed to the market, thus mutating the interaction with the potential client through new advertising and promotion strategies, provoking an integral mediamorph of supplier-client relationships (Romero-Rodríguez, Gadea & Hernández-Díaz, 2015; Romero-Rodríguez, 2011). Regardless of whether the transaction is B2B -business to business-, B2C -business to consumer- or B2B2C -business to business to consumer-, mobile applications are revolutionizing the tourism market by providing new opportunities to users through planning tools Personalized trips (Romero-Rodríguez, Torres-Toukoumidis & Aguaded, 2017; Torres-Toukoumidis, Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno & Aguauded, 2017; Romero-Rodríguez, De-Casas-Moreno, Torres-Toukoumidis, 2016).

 

References

 

Romero-Rodríguez, L. (2012). La desinformación en la nueva aldea global. Comunicación, 159-160.

Romero-Rodríguez, L.M., Aguaded, I. Gadea, W. (2015). De la demonización a la polarización: un análisis desde el discurso digital del gobierno y la oposición venezolana. Argos, 32(62), 97-117.

 

Romero, L. (2013). Hacia un estado de la cuestión de las investigaciones sobre desinformación / misinformación. Correspondencia & Análisis, 3(3), 319-342.

 

Romero-Rodríguez, L., Gadea, W., Hernández Díaz, G. (2015). Incidencia de la diversificación del ecosistema comunicativo en la sobresaturación informativa. Comunicación. Estudios Venezolanos de la Comunicación, 171-172, 24-33.

Romero Rodríguez, L.M. (2011). La manipulación informativa y la desinformación: la anomia de los receptores y el fomento de las víctimas propiciatórias. Universidad de Almería–Facultad de Humanidades, Máster en Comunicación Social

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Ludificación y educación para la ciudadanía. Revisión de las experiencias significativas. Educar, 53(1), 109-128.

Romero-Rodríguez, L.M., Torres-Toukoumidis, Á., Aguaded, I. (2017). Métodos de censura en regímenes autocráticos intermedios: estudio de caso de países iberoamericanos 2000-2016. Revista ESPACIOS, 38(28).

Torres-Toukoumidis, A., Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Aguaded, I. (2017). Construcción del discurso bélico desde las agencias internacionales de noticias: Estudio de Caso Atentados del 13 de noviembre de 2015. Revista Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication, 8(1), 121-135.

Romero-Rodríguez, L.M., De-Casas-Moreno, P., Torres-Toukoumidis, A. (2016). Dimensions and Indicators of the Information Quality in Digital Media. Comunicar, 24(49), 91-100.

 

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